تب ِ ماه

ژوئن 18, 2009

ایران .. سرای امید !؟

Filed under: تب ِ ماه — مهتاب @ 09:30

محمدرضا شجریان در یک گفت‌وگوی کوتاه تلفنی با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی پیرامون نامه‌ای که به رئیس سازمان صدا و سیما نوشته، توضیحاتی ارائه داده است. متن کامل صحبت‌های استاد شجریان در این مصاحبه به شرح زیر است:ء
درشرایطی‌که مردم ما در بهت و حیرت فرورفته‌اند و در شرایطی‌که این خس و خاشاک با طوفانی که آقای احمدی‌نژاد به‌پا کرده به حرکت درآمده‌اند، صدای من جایی در تلویزیون و رادیوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ندارد؛ و این هست که مؤکداً خواستم دیگر صدای من را پخش نکنند و باعث ناراحتی من نشوند و تجاوز به حق و حقوق من نکنند. این صدا، صدای خس و خاشاک است و همیشه هم برای خس و خاشاک خواهد ماند
من بارها و بارها گفته‌ام و سال ۱۳۷۴ که خواستم از رئیس وقت _ که صدای مرا پخش کرد _ پخش نکنید، ولی باز هم بعد از چند وقت خواست مرا ندیده گرفتند و به حق و حقوق من تجاوز کردند و من هر بار صدای خودم را از این رسانه می‌شنوم، بدنم می‌لرزد و احساس شرم می‌کنم؛ این هست که مؤکداً از این رئیس جدید هم خواستم که دیگر به حقوق من تجاوز نکنند و صدای مرا دیگر از این رسانه پخش نکنند. این سرودهایی که من خوانده‌ام در سال ۱۳۵۷ و ۵۸ به‌خاطر آن حرکت رستاخیزی بود که مردم انجام داده بودند و برای آن حرکت بود؛ ولی حالا می‌بینم که دارند این سرودها را در صورت من، امثال من و مردمانی که من برایشان خواندم، می‌زنند؛ این هست که من دیگر اجازه نمی‌دهم این‌ها این سرودها را همین‌جور پخش بکنند، چون این‌ها هیچ حقی در این سرودها و صدای من ندارند.ء
عکس ها از حضور استاد شجریان در میان مردم _ 26 خرداد
6 دیدگاه »

  1. دانلود فایل صوتی صحبت‌های استاد شجریان در بی‌بی‌سی فارسی

    http://homayounshajarian.blogfa.com/post-197.aspx

    دیدگاه توسط ♠ Mahtab ♠ — ژوئن 18, 2009 @ 09:33


  2. مشت می کوبم بر در
    پنجه می سایم بر پنجره ها
    من دچار خفقانم خفقان
    بگذارید هواری بکشم

    دیدگاه توسط ♠ Mahtab ♠ — ژوئن 18, 2009 @ 09:36

  3. این واقعاً خجالت نمی کشه با این ماشین کثیفش ؟ نکنه کار واش ها هم اعتصاب کرده اند ؟

    دیدگاه توسط Maryam — ژوئن 18, 2009 @ 15:03

  4. میگم یاد پارک وی و رستوران شاطر عبّاس به خیر ! ما شین قرمز ، رستوران ، مهمونی …ه

    دیدگاه توسط Maryam — ژوئن 18, 2009 @ 15:06

  5. …شاید می خواسته بگه من خیلی خاکی ام !!!!ه
    😀

    دیدگاه توسط NESA — ژوئن 18, 2009 @ 19:34

  6. که با این ماشین خاکی اومده !!ه…

    دیدگاه توسط NESA — ژوئن 18, 2009 @ 19:35


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

